Улаанбаатар хотын хүн ам жилд дунджаар 80 мянгаар нэмэгдэж байна. Харин өнөөдрийн байдлаар 659 мянган тээврийн хэрэгсэл бүртгэлтэй байгаа аж. Энэ чигээрээ хоёр жил болоход Улаанбаатар хот “тэг” зогсолт хийхэд хүрснийг Нийслэлийн Засаг даргын тамгын газар мэдээлсэн юм.
Энэ хурдаараа түгжрэлийн алдагдсан боломжийн нийт өртөг 2024 онд дотоодын нийт бүтээгдэхүүний 10 хувьд хүрэхээр байгаа юм.
Суурь судалгаанаас харвал Улаанбаатар хотын гол замуудын сүлжээний даац 2010 онтой харьцуулахад гурав дахин хэтэрчээ. Нийслэлийн авто замын 78 хувь нь түгжрэлтэй байна.
Нийслэлээс өнгөрсөн онд зургаан дүүргийн 400 орчим мянган иргэдийн дунд хийсэн судалгаанаас харахад 85 хувь нь түгжрэлийг яаралтай шийдвэрлэх шаардлагатай гэж үзэж байгаа юм.
Түүнчлэн 2020 онд түгжрэлийн алдагдсан боломжийн өртөг 2.7 их наяд төгрөг хүрсэн байна. Үүнд ажлын бүтээмж, чимээний бохирдол, эрүүл мэндийн хохирол зэрэг бусад үзүүлэлтүүдийг тооцоогүй аж. Энэ хурдаараа түгжрэлийн алдагдсан боломжийн нийт өртөг 2024 онд дотоодын нийт бүтээгдэхүүний 10 хувьд хүрэхээр байгаа юм.
Харин урин дулаан цаг ирж байгаатай холбогдуулан нийслэлийн иргэд дугуй, цахилгаан дугуй болон цахилгаан скутерийг тээврийн хэрэгслийн хэлбэрээр ашиглах нь нэмэгдэж байна. Цар тахлын улмаас иргэд нийтийн тээврээр зорчихоос татгалзаж, эдгээр хэрэгслүүдийг тээврийн хэлбэрээр хэрэглэх хандлага эрс нэмэгдээд байгаа юм.
Харин нийслэлийн хувьд стандартад нийцсэн дугуйн зам дутагдалтайн улмаас авто замын хөдөлгөөнд оролцогчдын осол нэмэгдэх хандлагатай байдаг байна.
Discussion about this post